28.11.2008
Μιας και ήμουν στο Corsa Club, αποφάσισα να αγοράσω ολόκληρο τον εξοπλισμό ασφαλείας. Και ξεκίνησα από το Hans:
Είναι της OMP, με 20* κλίση:
http://www.ompracing.it/prodotti.html?categorycode=GHANS&changelanguage=en
Ο Ριζικάρης τα είχε προσφορά στα 650 ευρώ, δεδομένου ότι απ’ότι μου είπε έγιναν υποχρεωτικά και στους Ελληνικούς αγώνες.
Και φυσικά για να μπει το HANS έπρεπε να πάρω και το ανάλογο κράνος. Οπότε πήρα ένα σαν του Μάνου, με προεγκατεστημένα τα κλιπάκια του HANS:
Είναι ομολογκαρισμένο κατά BSI red label 6658-85 Type A/FR και κατά FIA 8858-2002
Μία φωτό χίλιες λέξεις:
Και τα ανάλογα βίντεο:
Hans Comparison Video |
Hans Video |
Τρία πολύ ενδιαφέροντα έγγραφα της FIA:
FIA STANDARD 8858-2002 / HANS® SYSTEM
LIST OF FIA-APPROVED HANS® SYSTEMS ACCORDING TO FIA STANDARD 8858-2002 AND COMPATIBLE HELMETS
Guide for the use of HANS® in international motor sport
15.12.2008
Εχθές ήταν η παρθενική χρήση του HANS. Η ρύθμιση των ιμάντων που είχα κάνει ήδη από το σπίτι αποδείχθηκε σωστή και δεν χρειάστηκε κάποια διόρθωση. Οι ζώνες καθόντουσαν πολύ καλά πάνω στο HANS (και στους ειδικούς “διαδρόμους” που έχει στους ώμους), και δεν μετακινήθηκαν καθόλου όσο έτρεχα (πράγμα το οποίο φαίνεται και στο βίντεο). Γενικά δεν χρειάστηκε να συνηθίσω κάτι εχθές, και όλα μοιάζανε πολύ φυσιολογικά. Η ορατότητα δεξιά-αριστερά δεν με απασχόλησε καθόλου και το HANS δεν ταλαιπώρησε καθόλου τον λαιμό και τους ώμους μου, παρ’ότι είναι το βαρύ μοντέλο (δεν βρίσκω λόγο να πάρει κανείς το ελαφρύ -και πανάκριβο- για trackdays).
Mazda MX-5 NC 2.0L Sport – Megara Circuit – 14 DEC 2008 |
Και ένα βιντεάκι με το πως δενόμουν εχθές:
Use of the HANS device in a Mazda MX-5 Miata NC |