29.09.2008
Σήμερα έφτασαν τα τακάκια στο σπίτι μου:
Ελέγχω τους κωδικούς για να δω ότι είναι τα σωστά, και μετά βγάζω το χαρτάκι που έχει μέσα για το στρώσιμο. Από πίσω αυτό αναφέρει τις ιδιότητες της κάθε πάστας:
Και τότε μόνο συνειδητοποιώ ότι αγόρασα πιο αγωνιάρικο τακάκι απ’ότι τα Blue… Από αυτό και αυτό που γράφει η Hawk στο site της, δεν κατάλαβα κάτι τέτοιο. Όμως στον πίνακα με τις πάστες είναι εμφανές, τόσο από την θερμοκρασία λειτουργίας όσο και από την περιγραφή, ότι τα HT10 είναι πιο “άγρια” τακάκια. Τώρα πως γίνεται να είναι πιο ευγενικά με τους δίσκους, όπως ανέφερε η Porterfield στον Bill@miataroadster, είναι στο μυαλό μου ένα μυστήριο. Θα το δούμε στην πράξη όμως ούτως ή άλλως. Πάντως αν φρενάρουν καλύτερα από τα Blue, τότε θα μιλάμε για ΤΟ φρένο…
Με ένα σύντομο googlάρισμα, οι αναφορές όντως μιλάνε για λιγότερη φθορά στο δίσκο απ’ότι τα blue, αλλά επίσης λένε ότι πρόκειται για αμιγώς αγωνιστικό τακάκι το οποίο είναι καλύτερο από τα blue σε συνθήκες πίστας. Επειδή όμως πίστα δεν έχουμε, δεν ξέρω τι νόημα έχει. Συνήθισα και τα μαμά τακάκια, οπότε αύριο θα πάω με μισή καρδιά να τα βάλω. Τέλος πάντων, θα δούμε…
02.10.2008
Τα έστρωσα εχθές. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ότι είναι τουλάχιστον ισάξια με τα Carbotech XP-8. Κρύα, μέσα στην κίνηση της πόλης, δεν έχουν απολύτως κανένα θέμα και μάλιστα έχουν καλύτερη αίσθηση από τα μαμά. Με βλέπετε και επιμένω στην απόδοση τους σε καθημερινές συνθήκες, γιατί αυτός ήταν ο μεγαλύτερος μου φόβος. Επίσης δεν σφυρίζουν, αλλά τι να λέει. Έτσι δεν σφύριζαν και τα Carbotech στην αρχή, και μετά από λίγο καιρό γινόταν της Πόπης.
07.10.2008
Update. Θεωρώ ότι είναι λιγότερο αποτελεσματικά από τα Carbotech σε δυνατό φρενάρισμα, ιδίως σε μεγάλες ταχύτητες. Ίσως θα πρέπει να τους δώσω λίγο χρόνο ακόμα για να πατήσει καλύτερα το τακάκι στο δίσκο, ίσως πρέπει να ζεσταθούν πολύ για να αποδώσουν. Πάντως το γεγονός είναι ότι σήμερα στην Αττική Οδό ένοιωθα σαν να έχω μαμά τακάκια. Σε μικρότερες ταχύτητες και λιγότερο δυνατό φρενάρισμα, τα πράγματα είναι καλύτερα. Τι να πω, θα δείξει. Ενθουσιασμένος δεν είμαι πάντως σε καμία περίπτωση.
Επίσης άρχισαν ήδη να σφυράνε…
16.10.2008
Εχθές σε μία γνωστή κατηφορική διαδρομή, βίωσα για άλλη μια φορά αυτό το πράγμα που μου τη δίνει στα νεύρα με τα HT-10. Τσαρουχώνω λοιπόν το φρένο με περίπου 100 km/h, λίγο πριν μία αργή στροφή, και δεν συμβαίνει σχεδόν τίποτα! Λες και έχω μαμά τακάκια! Εκεί που λέω “τώρα γίναμε”, πατάω στον πανικό μου ακόμα πιο πολύ το πεντάλ, και εκεί το φρένο αντιδρά σαν να περνάει ένα σημείο μεγάλης αντίστασης, να “ξεκολλάει” το πεντάλ το οποίο κατεβαίνει λίγο πιο κάτω (λίγο πιο κάτω από το τέρμα δηλαδή), και τότε μόνο επιτέλους φρενάρει όπως θα περίμενε κανείς από ένα performance τακάκι. Και εκεί μόνο νιώθεις την γνωστή αίσθηση, ότι το τακάκι έχει δαγκώσει τον δίσκο και τον μασάει. Πολύ φοβάμαι ότι θα πάρουνε τον πούλο τα HT-10, οσονούπω.
25.10.2008
Σαν να βελτιώθηκαν λίγο τα HT-10. Πιθανότατα πάτησαν καλύτερα επάνω στους δίσκους. Επίσης, ευτυχώς που δεν τρώνε δίσκο: ήδη έκαναν ένα μικρό νυχάκι…
29.10.2008
ΤΕΛΟΣ!
Αύριο τα βγάζω και ξαναβάζω τα μαμά μέχρι να μου έρθουν τα Carbotech. Εχθές κόντεψα να στουκάρω τον μπροστινό μου, αφού δεν φρέναραν ποτέ τα γ@μημένα! Highly NOT recommended για καθημερινή χρήση.
05.11.2008
Δεν πρόλαβα να πάω να τα βγάλω και ακόμα με ταλαιπωρούν. Μιλάμε ότι πιο αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά δεν έχω δει. Άλλοτε γαμάνε, άλλοτε είναι ΓΤΠ, άλλοτε φρενάρουν απίστευτα, άλλοτε είναι χειρότερα από μαμά… Και όλα αυτά ανεξαρτήτως αν είναι ζεστά ή κρύα. Τι να πω? Μακριά παιδιά!
14.12.2008
Αυτά τα “αγωνιστικά” τακάκια, είναι τόσο μα τόσο για τον πούτσο που ούτε στην πίστα δεν λειτούργησαν σήμερα. Στο πρώτο session των 8 γύρων, απλά κόντευα να σκοτωθώ. Απόδοση μηδέν, μπλοκαρίσματα και αποσταθεροποίηση πίσω, μιλάμε ΓΤΠ. Τους ρίχνω ένα γερό ξύλο στον “cool down” γύρο, ώστε να στρωθούν ξανά. Βγαίνω έξω και τα φρένα καπνίζαν. Στο δεύτερο session, τα πράγματα ήταν κάπως καλύτερα. Τουλάχιστον φρέναραν ισορροπημένα αλλά σε απόδοση περίπου σαν τα μαμά τακάκια. Είμαι περίεργος να δούμε στην τηλεμετρία την επιβράδυνση στα φρένα της ευθείας, ώστε να επιβεβαιωθεί και “εργαστηριακά” το πόσο για τον πούτσο είναι. Εν κατακλείδι: ΜΑΚΡΙΑ!!!!
Η επιβεβαίωση με τις μετρήσεις της τηλεμετρίας είναι εδώ.