Το dipstick του NC ακολουθεί την παράδοση των προηγουμένων γενεών και απαιτεί κληρονομικό χάρισμα για να δει κάποιος την σωστή ένδειξη. Επιπρόσθετα, το λεπτό λαδάκι του NC κάνει την όλη διαδικασία ακόμα δυσκολότερη. Όσο ήμουν ακόμα στη Γερμανία, ο δείκτης έδειχνε κοντά στο LOW ενώ τα πλάγια χείλη του ήταν “λερωμένα” μέχρι το HIGH. Εμπιστεύθηκα λοιπόν τον Μάνο και τον Ιάπωνα κατασκευαστή, και αντιστάθηκα στο να προσθέσω λάδι, σκεπτόμενος και το ενδεχόμενο της υπερπλήρωσης που θα έκανε μεγαλύτερο κακό από το να έλειπε τελικά ένα λίτρο λάδι.
Την Παρασκευή λοιπόν πήγα στο Δέδε για αλλαγή λαδιών και φίλτρου. Έβαλα λοιπόν τα παιδιά να μαζέψουν και να μετρήσουν πόσο λάδι θα βγει από το κάρτερ. Βγήκαν με την μία 3.6 λίτρα λάδι. Αν προσθέσουμε και περίπου μισό λίτρο του φίλτρου , πάμε αμέσως αμέσως στα 4.1 λίτρα. Η Mazda δηλώνει ως απαιτούμενη ποσότητα λαδιού στην αλλαγή με φίλτρο τα 4.3 λίτρα. Αν σκεφτούμε και τις μικροποσότητες που στραγγίσαν μετά την συλλογή του κυρίου όγκου του λαδιού, είμαστε μία ή άλλη. Οπότε το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Αν πίστευα τελικά τον δείκτη, θα είχα υπερπληρώσει τον κινητήρα με λάδι. Διάφορες πατέντες κυκλοφορούν όπως το τρύπημα του dipstick ώστε το λάδι να μένει στις τρύπες.