29.12.2009
http://www.ebcbrakes.com…brake_pads_4000.shtml
Παρήγγειλα μια τετράδα Yellowstuff από το mx5parts.co.uk. O λόγος είναι αφενός η σκανδαλωδώς χαμηλή τιμή τους (130 ευρώ η τετράδα) και αφετέρου ότι χρειάζομαι άμεσα τακάκια και δεν έχω την πολυτέλεια να περιμένω Carbotech από Αμερική. Μετά από τη φόλα που έφαγα με τα HT-10, δεν μπορώ να πω ότι δεν έχω μια ανησυχία. Θα δούμε σε λίγες ημέρες τι λένε.
05.01.2010
Περιμένοντας ακόμα τα yellowstuff , ψάχνω στο internet και έμαθα ότι έχουν δύο πάστες, την DM1793 και την DM1846. Ρώτησα τους τύπους στο mx5parts τι πάστα είναι αυτά που μου έστειλαν, και μου είπαν ότι είναι τα DM1793.
Στο site της EBC γράφει:
EBC Yellowstuff is currently produced in two compound versions – DM1846 and DM1793, both of which have been used with some success in racing. HOWEVER, for standard OEM brakes, as fitted to your car, there is no doubt that the DM1793 is getting better feedback, as it is slightly harder, slightly longer lasting and more appropriate for track day driving.
When considering full race use, DM1793 has also been a strong favourite, having been used for two years in the Swedish Camaro Cup and at numerous other race events where a stock caliper system is fitted.
If using a high efficiency aftermarket race calipers with 4, 6 or 8 piston set ups, the sheer efficiency might allow the use of 1846 compound. DM1846 is currently the choice of the majority of GT3 drivers which are pretty serious competitors.
If you have any doubts about which compound to choose for your street and track combination pad, go for the 1793.
Επίσης στο forum των pistonheads, ο πρόεδρος της EBC γράφει:
Latest Yellowstuff is DM 1793 and DM 1846 which has been around for a year and is used on all UK Police chase cars and race use and adopted by Silverstone on their Elise’s and Porsche fleet yet is fully streetable and a brilliant pad. The 1846 is fine for street but track work should always now use the 1793 version and that is what Silverstone use.
Απ’ότι φαίνεται η 1793 είναι είναι η πιο “αγωνιάρικη” πάστα. Μακάρι να αποδειχθεί καλή και έστω λίγο χειρότερη από τα carbotech.
10.01.2010
Τα τακάκια ήρθαν.
Τα δύο πίσω set και το ένα μπροστινό είναι όντως DM1793:
Το ένα μπροστινό set όμως είναι DM1846, και όπως βλέπετε λείπει το “R” από τον κωδικό του τακακιού:
Αυτό θα επιστραφεί στο mx5parts.co.uk, αφού η απάντηση της EBC στο σχετικό email μου, όπου δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης ότι τα 1846 θα πάρουνε τον πούλο:
Only 1793 will be suitable for your track use
We have dropped 1846 for track use but it is still ok for the road
01.02.2010
Αφού έκανα 380 χιλιόμετρα ήρεμης οδήγησης, σήμερα πηγαίνοντας στα Μέγαρα τα έστρωσα με τη γνωστή διαδικασία των πολλαπλών φρεναρισμάτων 100-40 και 160-60. Και μετά είπα “την κάτσαμε”… Καμία σχέση με το φρενάρισμα των carbotech, όπου πάταγα το φρένο και κόλλαγε η μούρη μου στο παρ-μπριζ. Όμως μήπως τελικά αυτό είναι το περίφημο modulation? Και εξηγούμαι:
Στα Μέγαρα, αν εξαιρέσουμε ίσως το πρώτο session όπου το τακάκι δεν είχε πατήσει ακόμα καλά πάνω στο δίσκο, τα τακάκια ήταν αποτελεσματικότατα. Το έδειξε εξάλλου και η τηλεμετρία, όπου φαίνεται ότι στο τέλος της ευθείας φρενάρουν καλύτερα από τα CT, παρά την μεγαλύτερη τελική που είχα σήμερα.
Αλλά για να δεις το αποτέλεσμα αυτό, έπρεπε να πατήσεις το φρένο με μεγάλη αποφασιστικότητα. Και αυτό σε φόβιζε αν είχες συνηθίσει στις άγκυρες των CT. Το φρένο είχε επίσης πολλές διαβαθμίσεις ανάλογα με τη δύναμη που το πάταγες, πράγμα που στα CT δεν ήταν εμφανές αφού ήταν on-off σε σχέση με τα EBC. Αλλά ίσως τελικά η διαβάθμιση αυτή με βοήθησε να μην φρενάρω υπερβολικά πριν κάποιες στροφές (πχ Κ6 και Κ8), όπως έκανα με τα CT.
Τα τακάκια δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης σε sessions των 13-15 γύρων, πράγμα πολύ ενθαρρυντικό.
Εν κατακλείδι, δεν με ενθουσιάζει η αίσθηση των EBC. Αλλά δεν μπορώ να πω και τίποτα κακό, δεδομένου ότι τα τακάκια βγήκαν νικητές και τροπαιούχοι μετά το σημερινό TD.