Τοποθέτηση Nitron NTR R1 Race Spec Coilover / Αντιστρεπτικές Eibach

2014-03-06 10.23.13

Η Nitron είναι μια κορυφαία εταιρεία αναρτήσεων, εστιασμένη ιδιαίτερα σε αγωνιστικές εφαρμογές. Δεδομένου ότι το Racecraft είναι ο αντιπρόσωπος της στην Ελλάδα, πήρα την απόφαση να δοκιμάσω την ανάρτηση τους. Συγκεκριμένα παραγγείλαμε την NTR R1,  η οποία είναι η πιο προσιτή επιλογή (η οποία και πάλι κοστίζει όσο ένα μεταχειρισμένο MX-5).

Η ποιότητα κατασκευής τους είναι πέρα από κάθε κριτική, μιλάμε για κοσμήματα:

2014-03-06 13.08.28

Αρχικά παραγγείλαμε το track setup με 8/8 κιλά ελατήρια, το οποίο όμως δεν λειτουργούσε καθόλου καλά στο δρόμο, αφού η ανάρτηση τερμάτιζε εύκολα σε μικρές ανωμαλίες. Οι Άγγλοι ζήτησαν να τους στείλουμε την ανάρτηση, την ξαναβαλβιδώσανε, και τοποθέτησαν 14.8 κιλά ελατήρια μπρος-πίσω (825lbs), και έτσι απέκτησα το Race setup.

Ευτυχώς οι Άγγλοι πρόλαβαν -κατόπιν και της σχετικής πίεσης του Racecraft- να την στείλουν πίσω δύο ημέρες πριν το TD στις Σέρρες, όπου είχα την ευκαιρία να τη δοκιμάσω επί τρείς ημέρες στην πίστα (για 100+ γύρους) και να βγάλω άμεσα τα πλέον ασφαλή και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Φυσικά όλα αυτά γίναν εφικτά και λόγω του Βασίλη Περιστερίδη του PB Motorsport, ο οποίος έκανε υπεράνθρωπες προσπάθειες να μην με αφήσει παραπονεμένο, και να τοποθετήσει-ρυθμίσει την ανάρτηση λίγες ώρες πριν φύγουμε για Σέρρες, και ενώ είχε να τελειώσει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που θα ανεβαίναμε επάνω (αφού όλοι αφήσαμε τα πάντα για την τελευταία στιγμή). Ευχαριστώ και από εδώ Βασίλη!

Μαζί με την ανάρτηση τοποθετήθηκαν και τα υπερδοκάρια αντιστρεπτικές της Eibach, τα οποία αντικατέστησαν τις ήδη δοκάρια μαμά αντιστρεπτικές (η μαμά πίσω αντιστρεπτική του S είναι παχύτερη από την εμπρός aftermarket αντιστρεπτική του NC).

20140408_180544

 

Για να δούμε χονδρικά τι σημαίνει αυτό, μπορούμε να βάλουμε τις παραμέτρους στο excel του Shaikh για το MX-5 NB (δυστυχώς δεν έχει για S2000 – αλλά αφενός τα δύο αμάξια μοιάζουν αρκετά και αφετέρου μπορείς να βάλεις τα δικά σου βάρη και την αναλογία κιλών), και θα δούμε ότι το roll stiffness του αμαξιού εκτοξεύθηκε από το 4800 lb-ft/deg στο 9300 lb-ft/deg. Αυτή η σκληρότητα μας φόβισε αρκετά με τον Βασίλη, και δεν θα εκπλησσόμεθα εάν το αμάξι ήταν νευρικό μέχρι αηδίας.

Πάμε για εντυπώσεις τώρα:

Στο δρόμο το setup αυτό δεν έχει καμία σχέση με το 8/8 setup. Η ανάρτηση λειτουργεί άψογα, δεν τερματίζει στο δρόμο, απλά θα κοπανίσει σε μεγάλες ανωμαλίες. Θα την χαρακτήριζα χωρίς δισταγμό άνετη, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα sport αμάξι και όχι για Mercedes. Σε σχέση με την μαμά ανάρτηση είναι σίγουρα το ίδιο άνετη. Στα 1200 χιλιόμετρα πήγαινε-έλα στις Σέρρες, η ανάρτηση δεν με κούρασε καθόλου.

Στην πίστα η ανάρτηση ξεδίπλωσε όλες τις αρετές της. Το αμάξι ήταν πολύ ουδέτερο, καθόλου νευρικό και εξαιρετικά προβλέψιμο. Κατάπινε τα curb με ευκολία, και τα φρένα έγιναν πολύ πιο αποδοτικά αφού το nose dive μηδενίστηκε. Όταν έβαλα την ανάρτηση σε πολύ μαλακό setting, θυμήθηκα πόσο κακό κάνει η μαμά ανάρτηση στα φρένα, σε σημείο που νόμιζα ότι κάτι έπαθαν τα φρένα μου. Με το που τη σκλήρυνα πάλι, το φρένο έγινε πάλι σωστό. Επίσης πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα αμορτισέρ κράταγαν την ίδια απόδοση σε session των δέκα γύρων, χωρίς να δείχνουν σημάδια κόπωσης (κάτι που δεν συμβαίνει στις αναρτήσεις τύπου BC, όπου η απόδοση τους πέφτει μετά από 3-4 γύρους).

Η ανάρτηση έχει 24 κλικ ρύθμισης, στην πίστα δεν λειτουργεί σωστά οτιδήποτε λιγότερο από 14 κλικ από το πιο μαλακό. Η ρύθμιση που μου άρεσε στην πίστα, ήταν τα 21 κλικ μπροστά και 19 κλικ πίσω. Σε επόμενη επίσκεψη θα δοκιμάσω και το full σκληρό μπροστά και 2-3 κλικ από το πιο σκληρό πίσω.

Δυστυχώς τα ταλαιπωρημένα μου Avon ZZR, ήταν ο εξαιρετικά αδύναμος κρίκος του setup μου (και όλων όσων φορούσαμε Avon). Η πρόσφυση που μου έδιναν τα Avon υστερούσε σαφέστατα σε σχέση με τα Kumho V70Α, πράγμα που επιβεβαίωσα μετά από μια βόλτα με το NC του Μιχάλη, το οποίο φορούσε Kumho και είχε χαωτική διαφορά στη πρόσφυση σε σχέση με το δικό μου. Και κάπως έτσι επιβεβαίωθηκε η υποψία που είχα από την αρχή, μετά από 2 TD στα Μέγαρα, ότι το λάστιχο είναι μεν πολύ πιο ανθεκτικό λόγω σκληρής γόμας, αλλά παράλληλα είναι αρκετά πιο αργό από άλλα ημισλίκ.

Συμπερασματικά, μπορεί να μας ταλαιπώρησε το πήγαινε-έλα της ανάρτησης στην Αγγλία, και οι ατελείωτες ώρες στο συνεργείο, αλλά ευτυχώς το τελικό αποτέλεσμα μας δικαίωσε πλήρως.