Όταν ήμουν ακόμα ατμοσφαιρικός, και μετά την ατμοσφαιρική βελτίωση που κάναμε με το EMU, οι αναλογίες AFR που έβλεπα ήταν σταθερότατα κολλημένες στο 12.5. Μετά από 2-3 ημέρες όμως, οι αναλογίες είχαν ξεφύγει εντελώς. Με μισά γκάζια είχα 12.5, αλλά όταν έμπαινα σε WOT κατάσταση, η αναλογία σκαρφάλωνε στο 13.5 και έφτανε μέχρι το 14. Έκανα τότε ένα datalog, και το αποτέλεσμα συγκρίνοντας με τα datalog της ημέρας της ρύθμισης ήταν εντυπωσιακό:
Ο μαμά εγκέφαλος είχε κατεβάσει το input duty cycle και το input injector duration σε όλες τις περιοχές του χάρτη όπου είχαμε ρίξει επιπλέον καύσιμο! Η μόνη περιοχή που δεν επηρρεάστηκε ήταν αυτή από τις 6800 έως τις 7400 στροφές, όπου εκεί το Ultimate αγνοεί πλήρως τον μαμά εγκέφαλο και δρα ως άγραφος, προκειμένου να μετατοπίσει τον κόφτη.
Ο μηδενισμός του χάρτη καυσίμου, οδηγούσε σε πάμπτωχα μίγματα της τάξεως του 15-16 (ενώ κανονικά παίζει γύρω στο 13.5-14.5), αφού η stock ECU είχε αφαιρέσει μεγάλη ποσότητα καυσίμου σε όλο το φάσμα των στροφών. Άρα ο μαμά εγκέφαλος κυνηγάει συγκεκριμένες τιμές AFR ΠΑΝΤΟΥ και όχι μόνο στο closed loop. Η λύση ήταν η τροποποίηση του χάρτη, προσθέτοντας τόσο καύσιμο όσο αφαίρεσε ο μαμά εγκέφαλος. Το αποτέλεσμα ήταν ότι η διαδικασία αυτή έπρεπε να επαναληφθεί 3-4 φορές σε διάστημα 10 ημερών περίπου, μέχρι να φτάσει ο μαμά εγκέφαλος στα όρια του και να πάψει να αφαιρεί καύσιμο.
Έχοντας την εμπειρία αυτή, όταν πέρασα στην υπερτροφοδότηση ήξερα εκ των προτέρων ότι μία ρύθμιση δεν αρκεί.
Αλλά πάντα υπήρχε η απορία: “Ωραία, εκπαιδεύουμε τον μαμά εγκέφαλο. Αν γίνει reset όμως (όπως όταν π.χ. βγάζουμε τον πόλο της μπαταρίας) τι γίνεται?”. Η απάντηση ήρθε όταν ο Αλέξης έφτιαξε πια τον τελικό χάρτη για το setup μου: Δεν γίνεται τίποτα! Ο μαμά εγκέφαλος δεν αντιδρά σπασμωδικά και δέχεται στωϊκά την όλη κατάσταση, χωρίς να μπλέκεται στις ρυθμίσεις καυσίμου.
Αν όμως βγάλεις τον πόλο έχοντας φορτωμένο έναν “όχι-και-τόσο-τέλειο” χάρτη (ναι είχαμε και από αυτούς,κάπως έπρεπε να φτάσουμε στον τέλειο!), τότε γίνεται ένας χαμός. Αλλού είναι πλούσιο, αλλού είναι φτωχό, μια απελπισία γενικά και φτου και από την αρχή η ρύθμιση.
Το επιμύθιο πιο είναι? Μία και μοναδική ρύθμιση σε piggyback εγκέφαλο, είναι μία άκρως επισφαλής ρύθμιση. Χρειάζονται τουλάχιστον 3 ρυθμίσεις σε διάστημα 10 ημερών (ή περίπου 400 χιλιομέτρων) για να μάθει ο μαμά εγκέφαλος το μάθημα του.