Κάψιμο ασφάλειας “Engine 15A” σε δεξιές στροφές με έντονα πλευρικά g

Πριν αρχίσω, απλά να πω ότι ο Άλκης είναι θεός.  bow

Λοιπόν, όλοι θα ξέρετε υποθέτω το πρόβλημα που αντιμετώπισα για πρώτη φορά στη πίστα των Μεγάρων, και προχθές στην πίστα των Σερρών. Σε δεξιές στροφές με πολλά g (όταν λέμε πολλά δεν εννοώ 5-6, για να εξηγούμαστε…  Grin), το αμάξι έκαιγε την ασφάλεια Engine 15A, που βρίσκεται κάτω από το τιμόνι μαζί με άλλες 15-20 ασφάλειες. Πρώτη φορά συνέβει αυτό στα χέρια του Θέμη στην Κ5 στα Μέγαρα. Από τότε δεν είχε ξανακαεί η ασφάλεια ποτέ μέχρι που πήγα στις Σέρρες. Ορίστε και ένα βιντεάκι όπου φαίνεται ακριβώς το πως εμφανιζόταν το πρόβλημα:

http://video.google.com/videoplay?docid=-1858369731241421671&hl=en

Αν παρατηρήσετε, αμέσως πριν καεί η ασφάλεια και αμέσως πριν πέσουν οι στροφές στο στροφόμετρο, εμφανίζεται “κάτι-σαν-κόφτης” στις 6000 στροφές. Αυτό μου το έκανε το αμάξι πολλές φορές, πάντα σε δεξιές στροφές και ιδίως στην Κ15, και αν άφηνα το γκάζι τελικά συνέχιζα χωρίς να κάψει την ασφάλεια. Αν επέμενα στο γκάζι (όπως στο βίντεο) την έκαιγε.

Και φτάνουμε στο Θεό Άλκη! Μου είπε λοιπόν εχθές ο Άλκης ότι είχε ψάξει στο workshop manual και είχε βρει 3 πιθανές αιτίες:
α. Βεντιλατέρ
β. Air-Condition
γ. Πίσω αισθητήρας λάμβδα.
Με το που ακούω πίσω αισθητήρας λάμβδα ανάψαν 100 λαμπάκια μέσα στο μυαλό μου.
Τότε μετά το κάψιμο της ασφάλειας στα Μέγαρα, είχα πάει το αμάξι στο Δέδε για service. Και το OBDII είχε βγάλει ένα check engine “ανωμαλία στον πίσω αισθητήρα λάμβδα”. Δεν έδωσα σημασία τότε, γιατί την προηγούμενη ημέρα είχα περάσει από μία λίμνη στο Γαλάτσι και υπέθεσα ότι είχε βραχεί ο αισθητήρας. 2-3 ημέρες μετά που μου ξανάναψε το check engine, είχα πάει στο Δέδε για να αλλάξω τακάκια , το ξαναέβαλα στο διαγνωστικό το οποίο απλά έβγαλε “πλούσιο καύσιμο”. Για αισθητήρα λάμβδα δεν ξαναμίλησε. Επίσης ένα άλλο στοιχείο που ενοχοποιούσε τον λάμβδα ήταν η πρόσφατη αλλαγή εξάτμισης, όπου ο λάμβδα βγήκε-μπήκε και τέλος πάντων πειράχθηκε. Η υπόλοιπη συνδεσμολογία των ηλεκτρονικών (emanage και zeitronix), πέραν του ότι τα καλώδια είναι μονωμένα αηδιαστικά καλά, είχε δοκιμαστεί ουκ ολίγες φορές στα Μέγαρα όσο ήμουν ατμοσφαιρικός.
Οπότε πάω σήμερα στο Δέδε, του λέω κατευθείαν να κοιτάξει τον πίσω αισθητήρα λάμβδα, και ορίστε το αποτέλεσμα:

Η πλεξούδα του αισθητήρα ακουμπούσε πάνω στην εξάτμιση, είχε λιώσει το περίβλημα που περιέχει τα 4 καλώδια, και είχε λιώσει και το περίβλημα ενός καλωδίου. Έτσι, στις δεξιές στροφές το ξεγυμνωμένο καλώδιο έκανε βραχυκύκλωμα .  banghead
Από τη μια είμαι ευτυχής που το πρόβλημα ήταν μόνο αυτό. Από την άλλη, συγχίζομαι που χάλασε όλη μου η διάθεση στις Σέρρες (και τότε στα Μέγαρα) από μια μ@λ@κία που έκανε ο εξατμισάς. irked